.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
درخت بجاي دوربين‌هاي سرعت سنج

محققان متوجه شدند درختان می‌توانند به عنوان جایگزین ارزان‌تری به جای دوربین‌های کنترل سرعت استفاده شوند و رانندگان را تشویق به کاهش سرعت خود کنند.

دانشمندان متوجه شدند درختان باعث می‌شوند رانندگان تصور کنند با سرعت بیش‌تری در حال حرکت هستند و سرعت خود را کاهش می‌دهند.
برای بررسی بیش‌تر، دانشمندان 200 درخت در کنار 4 جاده روستایی در شمال نورفولک در انگلستان کاشتند که سرعت زیاد رانندگان در آن منطقه مشکل زا بوده است. این تحقیقات توسط شورای نورفولک با هزینه 70 هزار پوند انجام شد.
این آزمایش نشان داد رانندگان در هنگام رانندگی کردن در این جاده‌ها سرعت خود را به طور متوسط تا 2 مایل در ساعت کاهش می‌دادند.
یکی از محققان در این باره گفت: با صرف این هزینه باید گفت ما به روش ساده‌ای برای کاهش سرعت رانندگی رسیدیم.
محققان امیدوارند با استفاده از این روش بتوانند سرعت رانندگی در جاده‌های روستایی را بین 2 تا 3 مایل در ساعت کاهش داده و به این ترتیب از 20 درصد از تصادفات پیشگیری کنند.
با کاشتن درخت در کنار جاده، درک رانندگان از سرعتشان تغییر می‌کند. با نزدیک شدن به روستا، این درختان با فاصله کم‌تری در کنار یکدیگر کاشته می‌شوند و این حالت را به راننده القا می‌کنند که سرعتش زیاد است و تشویق می‌شود تا سرعت خود را کاهش دهد.
به این ترتیب نه تنها کاشت این درختان نسبت به دوربین‌های کنترل سرعت هزینه کم‌تری دارد، بلکه به حفظ محیط زیست نیز کمک شایانی می‌شود.
البته افرادی نیز هستند که معتقدند این روش به تنهایی نمی‌تواند در مورد همه رانندگان به کار گرفته شود، چرا که رانندگانی هستند که خیلی نگران سرعت بالای خود نبوده و در همه حال تمایل به رانندگی با سرعت بالا دارند.
در حقیقت این روش بیش‌تر برای رانندگانی کاربرد خواهد داشت که به طور ناخودآگاه با سرعت بالا در حال حرکت هستند و با این کار آن‌ها متوجه سرعت بالای خود می‌شوند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.102 seconds.